رد شدن به محتوای اصلی

Changeling (2008)


فیلم: (Changeling (2008 یا بچه جایگزین
کارگردان: Clint Eastwood
نویسنده: J. Michael Straczynski
بازیگران شاخص:  Angelina Jolie, Colm Feore and Amy Ryan
فیلم در شاخه: Drama, Mystery, Thriller
زمان فیلم: 141 min

Changeling یعنی بچهای که پریان بجای بچهای که دزدیده اند میگذارند. 
فیلم بر اساس داستان واقعیه که در دهه 20 میلادی در لس آنجلس اتفاق افتاده، مادری که بچه اش رو گم می کنه و بعد از مدتی پلیس بچه ای دیگری رو به عنوان پسرش به او معرفی می کند. کریستین کولینز این مادر تنها تمام سعیش رو برای اثبات اینکه این پسر، پسر واقعی خودش نیست می کنه ولی پلیس اون رو به عنوان بیمار روانی به آسایشگاه روانی ها ارجاع می ده.
اونجا متوجه می شه که کد 12 که به او داده شده، کدی است که به کسانیکه که از کارهای پلیس افشاگری می کنند داده می شه و به اونجا فرستاده می شند تا زمانیکه از افشاگریشون منصرف بشند.
در همین حین کارگاهی قاتل زنجیره ای رو شناسایی می کنه که چندین کودک رو دزیده و اونها رو کشته بعد از این رسوایی دادگاه پلیس رو خلافکار اعلام می کنه و قاتل اعدام می شه ولی بعد از 7 سال پسر بچه ای پیدا می شه که جزء همون پسرهای ربوده شده بوده و تعریف می کنه که با 2 پسر بچه دیگه از اونجا فرار کرده بودند و والتر پسر کریستین به اون کمک کرده که بتونه از اونجا فرار کنه و این سالها اون از ترس قاتل که به خودش و خانواده اش آسیب برسونه مخفی شده بوده ولی دلتنگیش به خانواده اش باعث شده که بخواد برگرده پیش اونها.
و این باعث می شه که کریستین امید بیشتری به پیدا شدن پسرش بگیره. و این معما توی ذهن بیننده می مونه که والتر موفق شده از دست قاتل زنجیره ای فرار کنه یا قاتل اون رو پیدا کرده و کشته؟؟؟
داستان فیلم بسیار قوی و همچنین تاثیرگذاره که بعد از پایان فیلم ساعتها فکرتون رو به خودش مشغول می کنه. صحنه ها و دکور  فیلم مال زمان دهه 20 و بسیار با ظرافت وقتی وارد دهه 30 می شه تغییراتی ایجاد می کنه و همچنین بازی فوق العاده آنجلینا جولی که حس مادری که فرزندش رو گم کرده رو بسیار زیبا نشون می ده امتیازهای مثبتی هستند که به این فیلم می دهند.
این فیلم برای یک روز که خیلی سرحال هستید توصیه می شه چون به راحتی اشک و به چشمانتون می یاره. دیدن یکبار فیلم واجبه و در عین حال برای ما حسرت آوره که فساد و اشتباه یک بخش دولت رو چه راحت محکوم کردند و ازش فیلم ساختند.
من به شخصه به این فیلم امتیاز 9.5 از 10 رو می دم.


pic name pic name pic name
pic name pic name pic name
pic name pic name pic name

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

P.S. I Love You (2007)

فیلم: (P.S. I Love You (2007 یا پی نوشت: دوستت دارم کارگردان: Richard LaGravenese نویسنده: Richard LaGravenese بازیگران شاخص: Hilary Swank, Gerard Butler and Harry Connick فیلم در شاخه:  Drama, Romance زمان فیلم: 126 min فیلم با دعوای زوج جوانی آغاز می شه که عاشق هم هستند ولی هرزگاهی هم باهم بگو مگو و دعوا دارند در همان ابتدای فیلم، مرد بر اثر تومار مغزی فوت می کنه و هالی (همسرش) بیوه می شه. در اصل فیلم خیلی سریع از این قسمتها می گذره و در واقع شروع فیلم از جایی است که هالی تنها می شه. هالی که در غم و اندوه فراق همسرش غرق شده در تولد سی سالگیش با جمع خانواده و دوستانش به خودش می یاد در اون روز برای اولین بار نامه ای از طرف همسر متوفاش بدستش می رسه که اون رو به خودش می یاره روزهای بعد هم به طروق مختلف نامه هایی از طرف همسرش بهش می رسه که همه اونها با این جمله به پایان می رسند P.S. I Love You  یا پی نوشت: دوستت دارم. همسرش برای او و دوستانش برنامه سفری به زادگاه خودش ایرلند چیده بود در اونجا با اتفاقاتی روبرو می شه که مرتب به یاده گری (همسرش) می افته. د

La piel que habito _ The Skin I Live In (2011)

فیلم: (La piel que habito _ The Skin I Live In (2011 یا پوستی که در آن زندگی می کنیم کارگردان:  Pedro Almodover نویسنده:  Pedro Almodover بازیگران شاخص:  Antonio Banderas, Elena Anaya and Jan Cornet فیلم در شاخه:  Drama, Thriller زمان فیلم: 117 min در ابتدا بگم که این فیلم به زبان اسپانیایی است و سعی کنید حتما قبل از دیدنش زیرنویس براش دانلود کنید. جراح حاذقی به نام رابرت در تلاش است که پوستی  از ژن خوک برای انسان درست کند که در برابر نیش حشرات و آتش مقاومه،  رابرت  در خانه ویلایی خود دختری با لباس چسبان و بدن نمایی رو در یک اتاق در بسته نگه می داره که گاه گداری بروی آن تحقیقاتی انجام می ده در ابتدای فیلم هویت دختر و اینکه از کجا آمده اصلا مشخص نیست و همین معما تماشاگر رو برای دنبال کردن صحنه های بعدی با خودش می بره ولی در طول فیلم با فلش بک های که با یادآوری بازیگران از گذشته شون می شه سرگذشت دختر آشکار می شه و دختر زیبای محبوس در واقع همان پسری است که سالهای قبل به دختر جراح تجاوز کرده و باعث مرگش شده بود. به همین خاطر رابرت برای انتقام جنسیت او را تغییر داه و ا

Crazy, Stupid, Love. (2011)

فیلم: (Crazy, Stupid, Love (2011 یا دیوانه احمق عشق کارگردان های این فیلم:  Glenn Ficarra, John Requa نویسنده :  Dan Fogelman بازیگران شاخص:  Steve Carell, Ryan Gosling and Julianne Moore  فیلم در شاخه:  Comedy, Drama, Romance زمان فیلم:  118 min داستان فیلم در مورد زن و شوهری است که بعد از چندین سال زندگی مشترک زن به این نتیجه می رسه که از شوهرش جدا بشه و به دنبال عشقش بره مرد که دچار شوک بزرگی شده به طور اتفاقی با مرد جوان و خوشتیبی آشنا می شه که به راحتی می تونسته با دخترها ارتباط برقرار کنه و اونها رو بدست بیاره و راههای بدست اوردن دل خانوم ها رو به دوست جدیدش یاد می ده بعد از مدتی همه شخصیتهای فیلم در یک رابطه فامیلی ناخواسته قرار می گیرند و به طور اتفاقی باهم روبرو می شند. فیلم از دید کمدی جالب هست و امتیاز خوبی رو بدست می یاره اگر برای یک روز تعطیل کسل کننده دنبال یه برنامه هستید می تونید با دیدن این فیلم حال و هواتون رو عوض کنید و خنده رو به لبتون بیارید. در ضمن این فیلم ارزش یکبار دیدن رو حتما داره. من به شخصه امتیاز 8 از 10 به خاطر داستان و جنبه کمدی ف